Datorn sönder..

Som rubriken lyder är min dator sönder. Jag har alltså varit utan dator hela veckan som har varit riktigt skönt! Brukar tillbringa lite för mycket tid framför den..  Det är något alla datornördar borde testa, kasta datorn i golvet och börja hitta på saker!
Haha, okej det var väll att ta i, men åtminstonde låta bli den tills man kommit på vad man egentligen borde göra innan man startar datorn.

Just nu bloggar jag ifrån familjens stationära dator och tänkte berätta lite kort om veckan som har gått.
Var på Gekås i Ullared i tisdags och därifrån fick jag med mig lite smått och gott, bland annat ett träns till Muffe.
På tal om Muffe så har jag tänkt att börja jobba lite med honom, gå ut och gå med massor utav lydnadsövningar, följa John mm. Vi har varit ute tre gånger denna veckan och under de dagarna har den ouppfostrade ponnyn lärt sig att inte gå på mig när vi stannar, att gå framåt fastän jag inte går framför utan vid hans sida och han lägger sig inte ner för att rulla sig när man går med honom. 
Jag tycker det är dumt av mig att jag inte hållit på med honom mer innan, för han behöver lika mycket kärlek som de andra hästarna. Han behöver också få komma ut ibland och bli ompysslad mm, precis som vilken häst som helst.
Fick dessutom min första spark av honom för två dagar sedan, efter sex år med honom. Ingen skada skedd! 

Faran och jag har tränat för Annika två gånger, varit i ridhuset en gång och i skogen en gång denna veckan. Alla pass gick kanon förutom det i skogen, men man behöver inte alltid vara en dressyrhäst och gå snyggt, right? 
I skogen lekte vi arbetare och plockade med oss påskris hem, hade med mig kusin vitamin för att knäppa några bilder och lyckades även dra med mig brodern från hans datavärld.







Kommentarer
mamma

Oj vad Filip ser rädd ut,:-)detta kortet får vi spara säkert,tror inte vi har ett enda kort senare år men Filip och en häst på

2012-04-09 @ 08:52:52
Anonym

Oj vad Filip ser rädd ut,:-)detta kortet får vi spara säkert,tror inte vi har ett enda kort senare år men Filip och en häst på

2012-04-09 @ 08:55:30
Anna

Hej!



Vill du få fler besökare? Va med i min tävling och du kan bli tipsad och länkad av mig! :)



Länk: http://beautya.blogg.se/2012/april/tavling-fa-fler-besokare.html#comment



lycka till!

2012-04-09 @ 18:35:17
URL: http://beautya.blogg.se/
Hanna Skattberg

ta gärna en titt in på min blogg:D



http://hannaskattberg.myshowroom.se/

2012-04-09 @ 19:17:52
URL: http://hannaskattberg.myshowroom.se/
Elisabeth

Fina bilder.. =) Synd att din dator är trasig..

2012-04-09 @ 19:26:59
URL: http://lajsa.com
Maria

Fina bilder ! Ja, ibland är det lätt att de där små shettisarna "kommer bort i hanteringen". Men "bättre sent än aldrig".

Kram till dig & puss på Faran

2012-04-10 @ 12:27:16
Hanna

Tyvärr, men det ska bli ändring på det.

Kram och Faran hälsar så gott!

2012-04-10 @ 16:56:39
URL: http://ryttarehl.blogg.se/
Märta

Jag förstår om du tycker det är skönt, när datorn går sönder. Det har jag också tyckt ibland. Det vill bli alldeles för mycket tid som rinner iväg till ingen nytta. Man blir liksom slav under den eländiga burken.



Lösningen heter diciplin.



Innan du sätter dig vid datorn - skriv upp vad du vill/måste göra och håll dig stenhårt till det -inget mera. Då hinner du göra många viktigare saker utan datorn.



Du blir nöjd med dig själv och känner att du klarar av att ha diciplin på dig själv och i dina uppgifter. Ju tidigare du börjar ju lättare går det i framtiden.



Vackra bilder i tidig-vår-skog. Kul att se en skymt av din bror. Kan du inte få honom intresserad av hästar?



2012-04-15 @ 18:14:58


Gör mig glad, lämna en kommentar här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ryttare Hanna Lovisa

Hejsan! Mitt namn är Hanna Eva Lovisa Josefsson, hästtokig ut i fingerspetsarna. På denna bloggen följer du mitt ryttarliv, allt från vad jag pysslar med i stallet, träning och tävling.

RSS 2.0