2007

Tänkte mixa ihop min och Ballerinas resa tillsammans från 2007, då hon gick igenom besiktningen och jag fick hem henne.

Vi börjar alltså med 2007:

Någon gång i mars var vi och kollade på henne som ni kan se på film här.

Några veckor senare, närmare bestämt 16 april besiktigade veterinären henne och hon gick igenom och följde med oss hem. Jag kommer ihåg hur lycklig jag var, samtidigt som förra ägaren grät i floder. På vägen hem kunde jag inte sitta still, jag ville vara med Ballerina i transporten istället för i bilen.

Drömmen hade blivit verklig, jag hade fått en egen ponny!

Hon var inte fullt igångsatt så jag började ta det lite lugnt med skritt och trav.

Vi åkte till mina kompisar och red ut tillsammans, började träna i Vartofta, red ut massor och myste.

Vi var med i hubertusjakten på höstkanten.

Ballerina fick lära en liten tjej att rida.

Vi provade att tolka henne som inte var några som helst problem. I slutet av året var vi med på lucian i Vartofta.



Kommentarer
Anonym

hur långtid tog det för dig att få henne i form? ;)

2012-03-26 @ 11:16:54
Maria

Härlig tidsresa och ljuvliga bilder!

Kram

2012-03-26 @ 12:23:27
Hanna svarar:

Det tog ganska lång tid, jag hade bara ridit på ridskola innan och där hade vi inte jobbat med sådant, när jag fick henne visste jag faktiskt inte ens vad det var, så bara det tog ett tag att lära sig. Men vi började träna för tränare och efter ett tag började vi jobba med formen, först skritt sen trav och sist galopp, så svaret på din fråga får väll bli ungefär ett år, men det var alltså jag som inte kunde då.



Maria: tackar! Kram!

2012-03-26 @ 13:56:36
URL: http://ryttarehl.blogg.se/
Märta

2012-04-01 @ 19:00:02
Märta

Det roar mig att titta på dina mångskiftande bestyr med hästarna. För dej en bildkavalkad att minnas och tänka tillbaka på i framtiden.

2012-04-01 @ 19:09:04


Gör mig glad, lämna en kommentar här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ryttare Hanna Lovisa

Hejsan! Mitt namn är Hanna Eva Lovisa Josefsson, hästtokig ut i fingerspetsarna. På denna bloggen följer du mitt ryttarliv, allt från vad jag pysslar med i stallet, träning och tävling.

RSS 2.0