2008

Vi fortsätter med resan, 2008 står på tur.

 

Jag och Ballerina fortsatte ha super roligt, red ut med kompisar, tränade och lärde varandra massor utav saker.

 

Vi gjorde våran första tävlingsdebut, varken jag eller Ballerina hade varit ute på tävlingsbanan innan och jag var så nervös att jag inte kände av kroppen, den var som en stor geléklump. Mina ben var alldeles darriga så över de två första hindren klarade jag inte av att stå upp, haha. Tredje hindret stannade hon, vilket jag förstår, det var ju som om ingen satt på hennes rygg.

Andra klassen gick vi till omhoppning, jag var överlycklig ännu en gång!

Haha! Hittade en väldigt fin bild, ser ni hur nervös jag var här!?

 

Jag fortsatte tävla, både dressyr och hoppning.

 

Tog min första placering, överlycklig!

 

..och tog kort på alla mina priser, vet inte hur många sådana här bilder jag har, haha.

 

Började lära Ellen att rida.

 

Sommaren kom och vi åkte på ridäger.

 

Där vi badade med hästarna, jag och Ballerina simmade tillsammans som var något av det roligaste och häftigast jag gjort.

 

VÄRLDENS VACKRASTE PONNY!

 



Kommentarer
Berit

Helt underbara bilder och vilken resa du har gjort!!!

Tänk allt kul du har haft tillsammans med Ballis! Du har verkligen förändrats om man ser på bilderna. Och lilla Ellen... Kommer inte ihåg att hon var så liten då hon började hänga med dej i stallet.

En sak är säker - det är tack vare dej som Ellen började rida. Ska tänka på det då jag går upp de tidiga mornarna och ögonen går i kors för att släppa ut pollarna i stallet...:) Kramar B

2012-03-27 @ 09:16:55
Mormor

Jag håller fullständigt med Berit,vilken resa. Vi har ju haft förmånen och varit med på vissa tävlingar vilket varit helt otroligt roligt.Hoppas vi får se när du tävlar med Faran också.Underbara bilder.Kram från oss.

2012-03-27 @ 14:13:00
Hanna svarar:

haha, ja både jag och Ellen har förändrats, växt.

Det är nog ganska säkert, det var väll tur att hon ville fortsätta efter alla gånger jag slängde upp henne på Muffe och hon åkte av hela tiden.

2012-03-27 @ 14:26:07
URL: http://ryttarehl.blogg.se/
Hanna svarar:

Mormor: Det finns mååånga minnen med henne! Det kommer ni få se! Kramar!

2012-03-27 @ 14:30:01
URL: http://ryttarehl.blogg.se/
Berit

Ja, för att inte tala om när ni skulle rida Uddenstigs ponnys då de var på semester och jag hann knappt lämna av er innan du ringde helt skärrad och talade om att Ellen flugit av Smulan och hon inte kunde röra armen, att den bara hängde... Under att hon fortsatte med ridningen. Tror Ellen ligger bättre till med antal gånger som hon/du trillat av. Och så har du alltid "lurat" henne med att man måste åka av 100 gånger innan man blir en bra ryttare...;)

2012-03-27 @ 15:05:55
Hanna svarar:

ja usch! det är inget roligt minne, men det är starkt att hon fortsatte rida efter det!

Det var vad jag alltid hörde på min ridskola att man skulle åka av 100 ggr tills man blev en proffs ryttare, haha.

2012-03-27 @ 20:33:48
URL: http://ryttarehl.blogg.se/
Mamma

När jag ser alla dessa underbara bilder på en helt underbar ponny och hur fantastiskt kul vi haft på alla tävlingar gråter jag faktiskt, men Ballerina kommer att få det sååå bra med en tjej som jag tror kommer att älska henne lika mycket som du Hanna och hälsa på henne kommer vi att göra säkert

2012-03-28 @ 20:42:06
Märta

Åh, vilka sköna bilder. Man kan förstå och nästan se hur både du och Ellen utvecklas att ta ansvar och mognar som individer.



Jag önskar att alla ungdomar skulle få pröva på att lära sig rida och sköta hästar. Säkert skulle många ungdomsproblem undvikas.

2012-04-01 @ 19:24:04
Hanna svarar:

Håller fullständigt med! Alla ungdomar borde lära sig rida, eller åtminstånde inse hur ansvarsfull man blir.

2012-04-03 @ 07:33:05
URL: http://ryttarehl.blogg.se/


Gör mig glad, lämna en kommentar här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ryttare Hanna Lovisa

Hejsan! Mitt namn är Hanna Eva Lovisa Josefsson, hästtokig ut i fingerspetsarna. På denna bloggen följer du mitt ryttarliv, allt från vad jag pysslar med i stallet, träning och tävling.

RSS 2.0