Ridhuset och gårdagen

Idag var det tänkt att jag skulle arbeta galopp i ridhuset, och det gjorde jag ju i och för sig också men utan någonting på fötterna. Jobbigt var det men det gick faktiskt bra, fast han knappast kände mina skänkelhjälper, haha.
Varför jag red utan stövlar var för att de hade gått sönder i bak vid hälen och det gjorde svin ont att ha på sig de! Så i veckan ska jag åka och reklamera de.
Ridpasset igår då, jo jag och Ellen red en långtur i skogen på nästan två timmar, super härligt!
Man brukar säga att hästen aldrig varit finare, men igår var det mer ''hästen har aldrig varit fulare''. Haha, så illa var det väll inte, men jag har ridit på rakt bett nu några dagar för variationens skull och han har jobbat väldigt bra på det men igår gick det inte, fick han max på tygeln i fem sekunder.
Tröga som sjutton var dem också, förutom i slutet då vi tog en galopp, oohh jisses vad Farisen drog på, frambenen var nästan uppe i fejjan på mig och mina armar var som spagetti och när jag lyckades få stopp på honom ramlade nästan både jag och Ellen av för att vi skrattade så, tok hästar!!
Men de kan ju inte alltid vara fina! De måste ju ha sina fula dagar ibland också!
Orange och rosa = snyggt!
Dagens häst-outfit, oranga lindor och schabrak från BR.


Kommentarer
Märta

Det är väl kul att hästarna svarar med att busa med er och visar att dom minsann kan.

2012-05-15 @ 20:56:47


Gör mig glad, lämna en kommentar här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ryttare Hanna Lovisa

Hejsan! Mitt namn är Hanna Eva Lovisa Josefsson, hästtokig ut i fingerspetsarna. På denna bloggen följer du mitt ryttarliv, allt från vad jag pysslar med i stallet, träning och tävling.

RSS 2.0