Tävling

I söndags startade jag för första gången MSVC:1 och hade inga förväntningar alls om hur det skulle gå, eller målet var 55 % och att INTE rida fel som jag gjort ett antal gånger det senaste. Det var ca 160 starter så jag startade inte förens klockan fem, så var funktionär på förmiddagen.

 

På framridningen använde jag mig mycket utav hans galopp, han kommer igång ordentligt då och blir mycket positiv till arbetet.

När jag fått startsignal kom jag ihåg att svänga vänster och var helst säker på att jag inte skulle rida fel resten av programmet, men när jag skulle göra ett enkelt byte börjar jag köra ökad galopp istället och jag blev så arg på mig själv! Här hade jag suttit och övat på stallbackens program, läst programmet noggrant i minsta detalj, ritat det på dressyrtavla, sprungit det, ridit igenom delar och kollat på youtube. Ändå red jag fel!! Efter det tappade jag lite koncentration och de enkla bytena skulle kunnat bli mycket bättre.

Men hur gick det annars då?

Jo, det gick über bra! Öppnorna och slutorna fick jag 6-7:or på ökningarna 7:or och den sista galoppökningen en 8:a. Poängen (-2 poäng för felridningen) ledde till 65,8 % och jag blev 11:a av 35 starter.



Kommentarer
Maria

Superduperbra Hanna !!!!! Och vilka jättefina bilder!

Kram

2012-04-22 @ 15:56:10
Hanna svarar:

TAAACK! Ellen är proffsfotografen (jag har bara ändrat ljuset och skärt ut bilderna lite)

KRAM

2012-04-22 @ 22:38:31
URL: http://ryttarehl.blogg.se/


Gör mig glad, lämna en kommentar här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ryttare Hanna Lovisa

Hejsan! Mitt namn är Hanna Eva Lovisa Josefsson, hästtokig ut i fingerspetsarna. På denna bloggen följer du mitt ryttarliv, allt från vad jag pysslar med i stallet, träning och tävling.

RSS 2.0