Att tävla är roligt!

Jag tävlar för att det är så otroligt kul och allt som hör till vid sidan om. Att planera allt hela veckan innan det är dax, att skriva veckans ridschema och allt som ska putsas och tvättas, att stänga transporten super ren och fixad för sista gången innan man lastar tidigt dagen efter, att fortfarande vara i stallet för att fixa det sista som att borsta och fläta hästen klockan tio på kvällen fast klockan står på halv sex morgonen därpå, då det är dax!
När klockan ringer den där tidiga underbara tävlingsmorgonen, gäspar man och vaknar till när man vet vad som väntar, slänger i sig lite frukost och ger sig sedan ut till stallet, rullar ihop flätorna till knoppar och sedan bär det av.
Väl framme öppnar man dörren till hästen och säger: nu är vi framme!
Medans mamma anmäler tränsas hästen, lastar ut och börjar göra iordning. På framridningen sitter allt som det ska och man är mer än redo! Väl inne på collectingring tänks programmet igenom och vad man ska tänka på i varje steg. Domaren visslar i sin visselpipa och det betyder att man fått startsingnal.
Efter sista hälsningen får hästen en bamsekram och man skrittar sedan ut från banan, mer än nöjd! Utanför banan kommer mamma, berättar för henne vad som gick bra och vad jag gjorde för fel, men enligt henne såg allting toppen ut! Inga fel alls. Poängen spelar ingen roll, huvudsaken är att man själv är nöjd efter ritten!
Såhär ser en helt PERFEKT tävlingsdag (vecka) ut för mig! Precis såhär kändes det när jag tävlade i söndags! Så fruktansvärt underbart!
Framridning-söndags


Kommentarer
Mormor

Jag tycker du är så bra,det är så roligt att du är så possitiv.Jag älskar dig kram

2012-02-14 @ 10:50:14
Hanna svarar:

Tack Mormor♥ Älskar dig med! pusspuss♥

2012-02-14 @ 11:41:27
URL: http://ryttarehl.blogg.se/
Mamma

Du har glömt i din presentation att du även heter Eva

2012-02-14 @ 18:36:44
Hanna svarar:

Förlåt då mammis, ska fixa det! ;)

2012-02-14 @ 19:56:06
URL: http://ryttarehl.blogg.se/
Maria

Härligt att du fick en underbar känsla på tävlingen. Det är du verkligen värd!Fina ni är tillsammans.

Puss på Faran & kram till dig.

2012-02-15 @ 08:22:22
Hanna svarar:

Tack så mycket!

Kram!

2012-02-20 @ 09:21:50
URL: http://ryttarehl.blogg.se/


Gör mig glad, lämna en kommentar här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ryttare Hanna Lovisa

Hejsan! Mitt namn är Hanna Eva Lovisa Josefsson, hästtokig ut i fingerspetsarna. På denna bloggen följer du mitt ryttarliv, allt från vad jag pysslar med i stallet, träning och tävling.

RSS 2.0