Dålig uppdatering

Har inte varit aktiv här på ett tag men har inte haft några idéer alls om vad jag ska blogga om. Tänkte iallafall börja med att berätta om lite träningar, veckan som gått och planer inför nästa vecka!

I lördags (rättare sagt för en vecka sedan) tränade jag och Faran för en domare, Barbro Andreasen. Det var meningen att vi skulle rida igenom LA:3 och få tips om vad jag skulle tänka på och sedan rida igenom det igen då hon skulle döma mig. Men efter att ha ridit igenom det första gången såg hon att jag satt snett, har i flera år jobbat med att sänka min vänser axel, men det är mer jobb än att bara sänka axeln.

Jag lutar mig lite mer åt vänster när jag rider och håller då emot lite på högertygeln vilket leder till att jag sitter snett. Vi övade hela lektionen utan stigbyglar och att jag skulle tänka fram med högerhöften och bak med vänsteraxeln. Det gav mycket bra resultat!

Samtidigt som jag övade min sits utan stigbyglar övade vi också delar ifrån LA:3an, bland annat skänkelvikningarna, som flöt på bättre och bättre med lite nya tips! Galoppserpentiner, som inte gick lika bra, eller Faran tyckte han var jätteduktig som böt och höll på, det var han ju i och för sig också men det var inte så vi skulle ta oss igenom galoppserpentinerna!

I vilket fall var jag super nöjd över passet och tankad med lite nya bra tips!

 



Kommentarer
Maria

Trevligt med en träning för Barbro, hon har alltid haft mycket konkreta kommentarer i sina protokoll, värdefullt! Jag tycker du är så duktig och Faran ser superfin ut.

Kram

2012-03-12 @ 07:55:42
Hanna svarar:

Det är roligt att få lite ''domartips'', vad dem kollar på osv. Ja, jag gillar verkligen henne som domare! Tack så mycket Maria!

Kram!

2012-03-20 @ 18:27:06
URL: http://ryttarehl.blogg.se/
hadxkduxqt

Amama I ahe i ey, tocugilije ocihaf cetopazi acekilu kuxip eyumuhok!!!

2012-10-16 @ 15:47:11
URL: http://www.razoxeniqa.com


Gör mig glad, lämna en kommentar här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ryttare Hanna Lovisa

Hejsan! Mitt namn är Hanna Eva Lovisa Josefsson, hästtokig ut i fingerspetsarna. På denna bloggen följer du mitt ryttarliv, allt från vad jag pysslar med i stallet, träning och tävling.

RSS 2.0